SI CREUS TENIR LA RAÓ, PER QUÈ CAL CRIDAR TANT?…

 

  1. Si creus tenir la raó… per què cal cridar tant?

Quan discutim d’algun assumpte, la raó no la té qui més crida sinó el que és capaç d’enllaçar els seus arguments de manera adequada. Fernando Savater

Quan comences a cridar a la meitat d’una discussió, és més fàcil que no expressis amb claredat els teus arguments, perdent d’aquesta manera la raó. https://www.mujerhoy.com

El 1O% de les discussions es donen per tenir opinions diferents. L’altre 90% és pel to amb què es diuen. https://ar.pinterest.com

 

PER QUÈ LA GENT ES CRIDA QUAN ESTAN ENUTJATS?

Conta una història tibetana, que un dia un vell savi va preguntar als seus seguidors el següent:
– Per què la gent es crida quan estan enutjats?
Els homes van pensar uns moments:
– Perquè perdem la calma –va dir un– per això cridem.
– Però, per què cridar quan l’altra persona està al teu costat? –va preguntar el savi– No és possible parlar-li en veu baixa? Per què crides a una persona quan estàs enutjat?
Els homes van donar algunes altres respostes, però cap d’elles satisfeia el savi.
Finalment, ell va explicar:
– Quan dues persones estan enutjades, els seus cors s’allunyen molt. Per a cobrir aquesta distància han de cridar, per a poder escoltar-se. Mentre més enutjats estiguin, més fort hauran de cridar per a escoltar-se l’un a l’altre a través d’aquesta gran distància.
Després el savi va preguntar:
– Què succeeix quan dues persones s’enamoren?
Ells no es criden, sinó que es parlen suaument Per què? Els seus cors estan molt a prop.
La distància entre ells és molt petita.
El savi va continuar:
– Quan s’enamoren més encara, què succeeix? No parlen, només murmuren i es tornen encara més a prop en el seu amor. Finalment, no necessiten si més no murmurar, només es miren i això és tot. Així és quant a prop estan dues persones quan s’estimen.
Després va dir:
– Quan discuteixin, no deixin que els seus cors s’allunyin, no diguin paraules que els distanciïn més, d’una altra manera arribarà un dia en què la distància sigui tanta que no trobaran més el camí de retorn.

 

https://encuentratuequilibrio.com

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.